8 Kasım 2012 Perşembe

...kavgamız bitmez dünya, uzlaşamadık gitti...

bu mevsim bana hep iki albüm dinletir. işte o albümlerden biri nazan öncel'in "göç" albümü. benim için tadından yenmez bi albümdür. acıları/anıları kanartmaktan başka bi işe yaramayan bi albüm olsada asla dinlemekten vazgeçemem, diğer üç nazan albümünü de olduğu gibi. ve bu şarkılarda bahsettiğim şey öyle kuru kuruya kanartmakta değil üstelik, böyle anarşist bi acı çekiş bahsettiğim şey ve bu acizlikle değil büyük bi çoşkuyla.
kocaman bi "yalnız bırakma beni" mesajı taşısa da nazan şarkıları öyle ezik edalar içerisinde değildir durum. gerçekten sevgiden ve "beni bırakırsan ben iyi olamam" demekten bahseder. burada ki "iyi olmak" tüm anlamlarıyladır üstelik.
nazan öncel'in benim için hep böyle bi tarafı var ve ne yazık ki yeni nazan şarkılarını sevmiyorum. nasıl bu kadar protest bi kadın böylesi piyasa işleri yapar anlayamıyorum. ben; kunduram sandukam zembilim diyen, gidelim buralardan diyen, sokarım politikana diyen, ben sokak kızıyım diyen nazanı çok çok daha çok seviyorum.
özellikle en genç olduğum yıllarda kulaklığımı takar ve sadece benim için çaldığına/söylediğine inandığım insanlarla birlikte olmayı biçok insanla konuşmaya tercih ederdim. işte o yıllarda nazan şarkıları benim vazgeçilmezimdi.
ve işte mevsim yine sonbahara dönünce, hüzün dolunca her yere, beynimde ki küçük fısıltılar bu şarkıyla hatırlattı kendini ve biz kavuştuk...

nazanla derin muhabbetteyiz bekleriz.



4 yorum:

Adsız dedi ki...

ama yine de popüler kültür için yaptığı(bence muhtemelen para ve sıkılmışlıktan yaptığı) albümlerin içerisinde yine de öz dinleyicisine göz kırpmayı ihmal etmez. örnek:hayat güzelmiş,ruh hali vs.
ama haklısın tabi bu şarkıları bambaşka.

beni rahatta dinleyin! dedi ki...

aslında ben bu yazıyı yazdıktan sonra aklıma başka bişey geldi. demirden leblebi'de herşeyi açıkça anlattı ve en büyük kabusuyla yüzleşti ya, belki de rahatlamanın dayanılmaz hafifliğiyle saçmalıyordur.
yada senin dediğin gibi para ve sıkılmışlıktan da olabilir.
neyse kadının gıyabında daha fazla atmayalım iyisi mi(:

hasan dedi ki...

sen nazanla aylaklık edeceğine söz verdiğin filmi yazsana :)

beni rahatta dinleyin! dedi ki...

hasan sen anlamadın beni galiba, bi yerde bi artislik yapılacaksa onu ben yaparım (: