18 Kasım 2012 Pazar

leonid

her yıl gerçekleşen en muazzam doğa olaylarından biri leonid göktaşı yağmuru ve ben bu yıl izliycem diye acayip heveslendim ya! ama işte arabası olan birini bulmam lazım çünkü ışıksız/ıssız bi yerde izlenmeli ve ben konuşlanma bölgesi olarak gürpınar tepelerini seçtim. ama işte ıssız orası ya, haliyle arabalı ve koruma içgüdülü biri lazım! neyse şansımı deniycem bakalım(kardeşi ikna turları başlıycak yani) bu yılda izleyemezsem  seneye feci gaza gelip kendime araba alıcam ve koruma içgüdüsünü de kendimde acayip geliştiricem (: peh peh peh peh peh tahayyür'e gel...
leonid hakkında bilgi vermek gerekirse de; diğer meteor yağmurları gibi o da büyük bi hızla atmosfere giren meteorların sürtünme sonucu yanmalarının atmosferde ortaya çıkardığı şahane görüntüdür. hiçbir alete ihtiyaç duyulmadan çıplak gözle izlenebilir. leonid meteor yağmurları her yıl kasım ayının ortasında görülebilir ve en belirgin görüldüğü kıta asyadır. bizim ülkemizde bu yıl en iyi 19 kasım gecesi sabaha karşı 4 gibi görülmeye başlanacak, ancak en iyi görülme saati 6 dan sonra olacağından bizde gün doğumuna denk geliyor ve o saatler pek iyi sayılmıyor haliyle. en uygun saat gün doğumundan hemen önceki saat olacaktır bu durumda. birde o gece ayın ışığının belirgin olmasına karşında ayı kapatabilecek bi kütlenin arkasından izlemekte çok faydalı olur. kütle derken isteyen ağaç bulur, isteyen bina yada çok çok çaresizseniz sevgilinizi dikersiniz ay ışığına (:
birde meteor yağmurları her 33 yılda bir meteor fırtınasına dönüşürler ki o çok daha muazzamdır. meteor yağmurunda saatte 20 dolayında leonid görülürken bu rakam fırtına da saatte yüzlerce leonidin görünmesine neden olur. en son fırtına 1999 yılında olduğundan ömrümüz yeterse bi sonra ki için 20 yıl beklememiz gerekecek. 
tabi bu evrenin sırlarına akıl sır ermiyor ama ona hayran kalmak için insan bu gibi sebeplere ihtiyaç duyuyor. örneğin; bu yıl ki göktaşı yağmurlarına sebep olan iki kuyruklu yıldız kuşaklarından biri 1767 diğeri ise 1866 yıllarında güneşin etrafından geçerken geride bıraktığı meteorlar olacak. inanılmaz dimi, düşündükçe heyecanlanıyorum.
sizi de heyecanlandırmak için bu yılki yağmurdan bir demet sunayım;

1 yorum:

gamze dedi ki...

yaaa niye dün görmedim bu yazıyı ben :(