4 Ekim 2012 Perşembe

Be Brave!

Pixar yine beni kalbimden vurdu! Ve nihayet beklenen şey 13.pixar animasyonunda oldu;bi kadın kahraman (:
bize hep fantastik filmler ve kitaplar prenseslerin;upuzun bacaklı, upuzun dümdüz ipek saçlı ve güzeller güzeli olduklarını anlattılar. sanırım diğer türlü prenseslerin hikayeleri dinlenmeye değmiyordu!
çok da garip gelmiyor aslında, çünkü fantastik hikayeler erkeklerin doğası olan (yada öyle inandıkları) savaşçı taraflarına hitap ettiğinden daha çok onların kahramanlık hikayeleri ve elbetteki onca mücadele sonrası hak ettikleri güzeller güzeli prensese sahip oldukları hikayeler olmak zorunda oluyor. hiç çirkin bi prenses için yapılmış bi kahramanlık destanı duymadım. yada yapıldıysa bile insanlar anlatıp yayma lüzumu görmemişte olabilirler, bilemiyorum (:
kahramanlık hikayelerinde erkeklere düşen rol "güç"tür, kadınlara ise "güzellik" işin doğası/insanların dinlemeyi sevdikleri bu, eyvallah! ama bu başka işte, pixar da sanırım bunun demode bi kalıp olduğuna inanmış olacak ki burada erkek hegemonyasına ait bi savaş anlatmamış, burada anne/kız yani tipik doğru/dahadoğru çatışmasını bi destana/kahramanlık hikayesine dönüştürmüş. çok da güzel yapmış.
beni yine çok ağlattılar ya la (:
konusunu anlatmakla anlatmamak arasında kalıyorum ama, ilginizi uyandırmak için bir iki şey söylemem gerekiyor ve onları söylersem de büyüsü kaçar diye korkuyorum.
hım, kısaca şöyle toparlayayım o zaman; annesinin hayalinde ki prenses olmaktan çok uzak olan ve sınırların zorlandığı bir anda ondan nefret ettiğini düşünen merida annesine bi büyü yaptırıyor ama işler istediği gibi gitmiyor ve annesi bi ayıya dönüşüyor... gerisi oturup izlenesi işte, izleyen herkes (cinsiyet ayırmaya gerek yok ama haliyle daha çok kızlar) bu inanılmaz güzellikteki hikayede kendinden çok şey bulacaktır...

hikayenin sonunda merida'nın söyledikleri (ortaçgil'in dediği tonda hemde!) "acıtır!";
Kaderin bizim kontrolümüzde olmadığını söyleyenler var.
Alın yazısını bizim yazamayacağımızı söyleyenler...
Ama ben biliyorum, kaderimiz içimizde yatıyor,
sadece onu görebilecek kadar cesur olmamız gerek.


p.s. merida'nın babası Fergus'un kızının taklidini* yaparken onu bu kadar doğru ve ilginç tanımlaması da beni çok güldürdü hani!
*Fergus; Evlenmek istemiyorum.bekar kalıp saçlarımı rüzgarda dalgalandırmak istiyorum.
günbatımında vadideki yanan okların içinde dolaşır gibi (:

4 yorum:

hasan dedi ki...

eğer güzel değillerse onlara "prenses" denmezdi ki ama,
dimi prensesim! :)
animasyona henüz yorumum yok, izler hemen sana hak verir yada kınarım :)

beni rahatta dinleyin! dedi ki...

ah hasan ah, yemezler bunları balım ya!

http://youtu.be/7cSudpyEU9w

hasan dedi ki...

olsun yemezlerse biz yemeyenleri yeriz :D

gamze dedi ki...

kenara not aldım :)