23 Ekim 2012 Salı

Yalnız bi' kuş!

benim müzik kültürüme öyle ivme kazanmamış biri değildir göksel. ama bu albüm bana aslında yaptığı piyasa işlerinin altında çok sağlam bi göksel'in var olduğunu gösterdi!
muazzez ersoydan sonra içimizin kalktığı bi duruma dönüşen "nostalji" albümlerinin bi değişik modeli olan  melankolik yeşilçam şarkılarından ekmek yiyordu epeydir göksel. ama muazzez ersoy kadar rahatsız etmeyen bi havası da vardı tabi gökselin(o kadar da hakkını yemeyeyim). ama bu göksel albümü bence onun hayatında bi dönüm noktası olmuş. çünkü göksel hep çok fazla hisleriyle yaşayan bi kadın ve hayatı nasıl gidiyorsa onun yansımaları şarkılar yapıyor. göksel'in hayatında ki en büyük yeri de çok büyük bi aşkla sevdiği eski kocası alıyor. ve bu adam hem aşık olduğu hem de bütün albümlerinin prodüktörü olunca, bütün göksel şarkılarının paçalarından damlamıyor akıyor adeta. ama bu albüm gökselin ondan sıyrıldığı bi albüm olmuş, hem aşk hem prodüktörlük anlamında(bana öyle geliyor ki, bu albüm gökselin o aşktan son bahsedişi). 
bu albümde ilk kez başka ve isabetli bi isimle; ozan çolakoğlu ile çalışmış göksel. ve aralarında ki ten uyumu öyle iyi sağlanmış ki, belki de gerçek gökselin ortaya çıkmasını sağlamış bu birliktelik. bakalım bundan sonra ki albümlerde görücez ne kadar istikrarlı bi çizgi tutturacaklarını. 
ama ben bu albümü çok çok sevdim. çok uzun zaman olmuştu yeni çıkmış bi albümü tüm şarkılarını severek dinlemeyeli. hatta övgüyü biraz daha ileri taşıyıp "bence bu öyle bi albüm olmuş ki, sözler/alt yapılar/albüm fotoğrafları/göksel'in samimiyeti vs. herşey acayip bi bütünlük oluşturmuş" demek istiyorum. bide gerçekten altını koyu çizmek istiyorum; fotoğraflar çok güzel olmuş... 
eee ne diyelim popüler kültür deyip yabana atmamak lazım, böylesi hakkı verilmesi gereken işler de çıkıyor içinden.
bi de beni çeken en büyük unsurlardan biri ayrılığın yükünü atmaya çalışan "bi kadın" teması ve bunu taçlandırma şekli "bi" vurgusu. henüz ayrılık sonrası tam "bir" olamamış anca "bi" olabilmiş bi kadın (: 
çok hoş bi metafor ve benim "bi" düşkünlüğümden de epey takdir gördü haliyle...
keyifli zamanlarda dinleyin diyeceğim ama ağır ayrılık havası insanı dikkat etmezse bunalıma da sokabilir, buda tutanaklara böyle geçsin. 
çok çok öptüm.

3 yorum:

gamze dedi ki...

katılmamak elde değil ama bunu bir tek kızlar anlar :)

beni rahatta dinleyin! dedi ki...

arka arkaya mailime gelen "gamze" yorumlarına sevinmek... işte o benim (:

gamze dedi ki...

:) geriye doğru okumalara yarın devam edicem, seni daha çok sevindiricem :D